5 hari di kelantan....

Wednesday, June 16, 2010
7/6/2010:Eleeza sekeluarga datang ke rumah,menikmati juadah pagi di Kedah..
Bertolak dari Kedah ke Pasir Mas,Kelantan..
Ummi Aena n Fafa jemput d Stesen Bas P.Mas
Malamnya,kami berusaha menyiapkan bunga telur (saya,elly n Nadia junior),sementara Fafa giat meng'iron' baju2 ummi..(gelaran baru buat ckgu)
Lebih kurang pukul 2 pg,km semua baru pulang untuk tido..
Malam yng mengasyikkan buat Fafa n Elly..

8/6/2010:Kenduri bermula...(sibuk)
kami menghantar ummi ke masjid untuk upacara akad nikah..Wow,pertama kali melihat bakal abi kami..
Saya bantu menyiapkan inai di jari kaki n tangan ummi (xsangka sangat cantik)...huhuw..
kami bertiga juga menggubah hantaran ummi..(fafa,elly n me)klu nk usha lebih cket,cuba anda lihat di fb saya @elly...
Pada petangnya,keluarga Fafa dtng menjemput...Akhirnya,tinggallah saya n Elly berdua...
Malamnya,kami berbual n berkenalan dengan tuan rumah (mak saudara ummi)..Segan apabila dpt tahu anak mak cik tue sama umo ngan kitorang (kembar lelaki)..huuu...

9/6/2010:Pada pukul 2 petang,kami menghantar ummi ke rumah pengantin lelaki di Rantau Panjang..
Saya tolong ummi make-up (ntah le cntik ke x)...
Makan sedap sangat (nasi arab,nasi kerabu..............)
Malamnya,upacara membuka hadiah....banyak gilerr...
Saya n Elly tdo bersama ummi tersayang buat kali terakhir..

10/6/2010:Hari perpisahan...
Semua menunggu di luar untuk melihat saya n Elly pergi...............(termasuk baju merah)
Selepas itu,kami meninggalkan P.mas n bertolak ke Kota Bharu dengan Kak Sulha(kwn baik UMmi)..
Selepas ambil kunci rumah,kami ke rumah kawan saya,Ismat Mustaqim(xPres BWP MRSM Beseri),kami makan2 n kemudian Ismat tumpang kami pegi KB Mall..Saya berjumpa dngn Syahiedzat(xPres BWP MRSM K.T'ganu)..kami bertiga smbng2 n Ismat belanja minum.Elly n K.Sulha pn ada..
Tiba di SRK Islam Kiblah..kami rehat2 n menonton cter korea(Little Bride)...

11/6/2010:Sambung menonton Little Bride..
Saya n Elly basuh baju, n masak bersama...
pada malamnya,kami keluar ke Billion,(mencari keropok Kelantan tp tudung x bnyk)
So,kami ke Wakaf Che Yeh (beli keropok,tudung bawal,bju..)
Thanx K.Sulha sbb walaupun kak kurang sihat tp still sanggup bwk kami jalan2...

12/6/2010:Paginya,saya bersiap2...saya rushing ke stesen bus Kb...saya hampir terlepas bas...hehe...Sedihnya saat itu terpaksa berpisah dngn Elly n tinggalkn Kelantan...
Saya tiba di Kedah pd wktu petang sementara Elly,bas pkul 7mlm ke Kluang..
Elly n K.Sulha hadir ke majlis aqiqah,anak kwn k.Sulha di P.Mas pd petangnya....
this is the first time Elly naik bus ALONE n alhamdulillah,lebih kurang pukul 7 pagi lebih,Elly sampai di Kluang..

p/s:Diharapkan Eleeeza,Fafa sentiasa ingat saya n saya mendoakan anda semua berjaya di luar sana...Kenangan indah kita bersama xkn kulupakan... Selamat Pengantin Baru,Ummi!!

5 comments:

{ baaqiyghazali } at: June 16, 2010 at 4:54 PM said...

wahh, best nye! haha

{ eiQa } at: June 16, 2010 at 5:25 PM said...

waaa....bagus btol r atiq nih...
kt pnye diari pn xtrtulis lg..huhu..

act, byk lg kenangan kat kelantan...
ape2 pn, smua tuh xkn kt lupekn even xtrtulis kat sini..

{ Haziq Ghafar } at: June 17, 2010 at 12:03 AM said...

haha. nostalgic.

{ Atiqah Yusof } at: June 17, 2010 at 3:14 PM said...

HAHA,BEST LA...tp setiap pertemuan pasti ada perpisahan....

{ Atiqah Yusof } at: June 17, 2010 at 3:15 PM said...

HAHA,BEST LA...tp setiap pertemuan pasti ada perpisahan....